Cuma, Ocak 28

bilirim de yolları, varamam kordoba'ya

1 yorum:

  1. KİN-JEH'İN İÇ SAVAŞTAKİ KIZKARDEŞİ İÇİN ŞARKISI
    durup dinmeyen konuşmamız, benzeyen
    iki kavağın konuşmasına, yıllardır süren konuşmamız
    sustu,işitmiyorum artık,
    ne dediğini ya da yazdığını, ne de sen duyuyorsun
    benim sözlerimi
    kucağıma oturttum ve saçını taradım senin savaş sanatının kurallarını öğrettim sana
    bir erkeğe nasıl davranılacağını öğrettim
    kitapların ve suratların nasıl okunacağını
    nasıl savaşılacağını, nasıl dinleneceğini
    ama şimdi görüyorum ki
    ne çok şey varmış sana söylemediğim
    sık sık kalkıyorum geceleri ve boğazımda
    düğümleniyor yararsız öğütlerim

    1937 kim-jeh, brecht'in kendisi; kızkardeşi ise aynı zaman da sevgilisi olan ve ispanya iç savaşına giden ruth barlau'dur.

    KİM-JEH'İN KIZKARDEŞİNE İKİNCİ MEKTUBU
    gönderdim seni, katılman için
    yabancı kavgalara, yemen için
    yabancı yemeklerden yabancı çatallarla,denemen için yabancı erkekleri, düşünmen için
    yabancı düşünceleri.

    merak uyandırdım sende
    ve uyardım seni
    seni tuttum
    ve yolladım seni
    eğer uzak kalırsam
    benim yerim nerededir?
    ve dönersen eğer geri
    geriye dönen kimdir?

    YanıtlaSil